فیلم ابلق Ablagh (1401)

درام خانوادگی | 120 دقیقه
امتیاز فیلم:
0/10
0

اطلاعات فیلم

  • تاریخ اکران:
  • فیلم ابلق Ablagh: ژانر : درام امتیاز : 6.1از 61 رای در سایت IMDb زبان : فارسی سال انتشار : 1401 محصول کشور : ایران کارگردان : نرگس آبیار بازیگران : بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی

خلاصه داستان فیلم

 

یلم ابلق محصول سال 1399 کشور ایران به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار،این فیلم پنجمین ساخته بلند نرگس آبیار کارگردان 50 ساله زن ایرانی می باشد که فعالیت هنری خود را در زمینه ساخت فیلم سینمایی از سال 1391 با فیلم اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند شروع نمود.آبیار که در طی 12 سال فعالیت هنری خود در زمینه ساخت فیلم سینمایی توانست به جایگاه یکی از مطرح ترین  کارگردانان سینمای در ایران نیز دست یابد او همواره در فیلم های خود سعی کرده است که با استفاده از موضوع عشق، احساساست تماشاگر را هدف قرار دهد و در این کار نیز بسیار هم موفق بوده است چرا که تمامی فیلم های نرگس آبیار امروز نام آنها در میان مردم به عنوان فیلم های مورد علاقه شنیده میشود.

البته همیشه فیلم های نرگس آبیار مورد هجمه زیادی از منتقدین قرار گرفته است و همیشه فیلم های او حواشی خاص خود را نیز داشته است. آبیار تا پیش از فیلم سینمایی ابلق، فیلم شبی که ماه کامل شد را کارگردانی کرده است، این فیلم نیز یکی از پر مخاطب ترین فیلم های ایرانی در دانلود غیرمجاز نیز هم شناخته شد. نرگس آبیار کارگردان 50 ساله ایرانی نیز با فیلم نفس خود هم توانست به عنوان نامزد ایران در جنشواره اسکار حضور یابد اما موفق به دریافت جایزه نشد. اما چرا به فیلم شبی که ماه کامل شد آبیار اشاره کردم؟دقیقا درست است چونکه آبیار سعی کرده است بازیگران اصلی خود در فیلم قبلی خود را حفظ نماید و در ابلق هم هوتن شکیبا و الناز شاکر دوست نیز در این فیلم همانند فیلم گذشته آبیار به ایفای نقش جلوی دوربین سامان لطفیان خواهند پرداخت.

در سال 1401 زوج هنری هوتن شکیبا و الناز شاکر دوست توانسته است تمام فیلم های پر ستاره را کنار بزنند و با هر فیلم خود نیز صد نشین گیشه های سینمای ایران شوند. این زوج هنری در تابستان 1401 پر کار تر از همیشه به پرده های سینما بازگشته اند آنها توانستند با فیلم تی تی ساخته آیدا پناهنده  لقب پرفروش ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران را به خود اختصاص دهند حال چندی نگذشته که آنها بازهم در کنار هم با یک فیلم موفق دیگر به نام ابلق به گیشه بازگشته و توانستند همانند تی تی که برای چندین هفته متوالی صدر نشین فروش بود بازهم موفقیت خود را تکرار کنند.این روزها شاکر دوست و شکیبا به یکی از موفق ترین و پولساز ترین هنرمندان گیشه های سینما نیز تبدیل شده اند که با اکران فیلم های خود تماشاگران زیادی را به خود سوق می دهند.شروع فعالیت هنری آنها در کنار هم با فیلم شبی که ماه کامل شد کلید خود و حال بازهم در کنار هم در فیلم دیگری از نرگس آبیار به ایفای نقش آن هم با موضوع درام پرداخته اند.

 

البته پیش بینی میشد که فیلم جدید ابلق ساخته نرگس آبیار با نام انگلیسی Ablagh 2021 که در  سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و توانست عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را نیز به خود اختصاص دهد در آغاز اکران خود نیز با استقبال چشمگیری از سمت تماشاگران مواجه گردید. فیلم ایرانی ابلق سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که در سال 1399 نیز برگرار گردید یکی از موفق ترین فیلم های جشنواره نیز هم لقب گرفت چرا که توانست در 10 بخش از جمله بهترین فیلم نیز نامزد شود و 4 جایزه از 10 نامزدی را به خود اختصاص دهد.حال باید دید آیا این استقبال از فیلم توسط مردم در هفته های ابتدایی اکران بازهم ادامه خواهد داشت یا خیر چرا که این دو زوج هنری همزمان فیلم تی تی را هم در سینماهای سراسر کشور در حال اکران دارند آیا این فیلم باعث اشباع مردم از این زوج هنری خواهد شد یا خیر باید منتظر ماند و دید عملکرد ابلق در گیشه به چه صورت خواهد بود.

نقد و بررسی ها ( 0 )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلم‌های پیشنهادی


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/cinemair/domains/cinema-iran.com/public_html/wp-includes/class-wp-list-util.php on line 165
x