حمید ناجیان (مدیر روابط عمومی سینما ایران) با اشاره به بالا رفتن تجهیزات سینما ایران در پخش آثار سینمایی تأکید کرد که فیلم‌ها در سالن‌های این سینما با بالاترین کیفیت در کل کشور نمایش داده می‌شوند.

حمید ناجیان، مدیر روابط عمومی و مشاور هیات مدیره سینما ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در اکثر سینماهای کشور سیستم ای-سینما برای پخش فیلم‌ها در نظر گرفته شده و در معدود سینماهای کشور از سیستم دی-سینما که کیفیت بیشتری دارد استفاده می‌شود. هر وقت برای بالا رفتن کیفیت پخش سالن‌هایمان اقدام می‌کردیم رقم بسیار بالایی به ما پیشنهاد می‌شد که نمی‌توانستیم برای بالا رفتن کیفیت پخش سالن‌ها اقدام کنیم.

ناجیان خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌ها تا امروز برای ارتقای کیفیت پخش فیلم‌ها در سینما ایران تعلل کردیم. می‌دانستیم کیفیت‌های بهتری وجود دارد و حتی سینماهای دیگر کیفیت بهتری دارند. ما از تکنولوژی جدیدی که در ایران وجود دارد بی‌خبر بودیم تا اینکه به دفتر مهندس فریبرز نیک‌راد رفتم و او کیفیت پخشی به من معرفی کرد که وقتی تست کردیم به سینما برگشتم و در گفت‌وگو با مالکان گفتم که حتماً باید کیفیت پخش فیلم در سالن‌های سینما را ارتقا دهیم.

او افزود: رضایتمندی مخاطبان سینما باید بالاترین هدف هر سینما باشد. مخاطبان امروز کیفیت‌ها را مقایسه می‌کنند و سیستم و کیفیت پخش سال‌های گذشته نمی‌تواند برای آنها رضایت‌بخش باشد. قطعاً جلب رضایت مخاطبان برای ما هزینه داشت اما این هزینه باید صورت می‌گرفت و همکاری با شرکت ایرانی نیک‌راد این هزینه را به حداقل رساند. ما این تغییرات را در سالن سبز انجام دادیم و پس از اینکه این تغییرات به چشم آمد دیدیم که کیفیت سالن سبز با کیفیت دیگر سالن‌ها قابل قیاس نیست و مخاطبان نیز متوجه این تفاوت شده‌اند.

ناجیان در ادامه گفت: به همین دلیل تصمیم بر این شد که دو سالن دیگر را هم مجهز کنیم و کیفیت را افزایش دهیم. البته باید بگویم که ما در سال گذشته با شرکت دیگری برای این کار صحبت کرده بودیم که این شرکت خلف وعده کرد و بعد قیمت بسیار بالایی مطرح شد که ما ترجیح دادیم با آنها همکاری نداشته باشیم. آقای مسچی در سینماشهر که به ما کمک می‌کردند پیشنهاد دادند از محصولات داخلی استفاده کنیم و پس از صحبت با آقای نیک‌راد به این نتیجه رسیدیم که استفاده از محصولات داخلی بهتر است و امروز می‌بینیم که با کمترین هزینه به بهترین کیفیت رسیده‌ایم.

مدیر روابط عمومی سینما ایران اظهار داشت: به غیر از یک سینما در تبریز هیچ سینمایی در ایران از سیستمی که در پخش سینما ایران استفاده شده استفاده نمی‌کند. فیلم‌ها امروز در این سینما با کیفیتی روی پرده می‌روند که به شخصه تا امروز مشابهش را ندیده‌ام. نکته جالب توجه این است که مخاطبان نیز این کیفیت را به وضوح حس کرده‌اند و این را می‌توان از کامنت‌هایی که در سایت سینما‌تیکت و سایت سینما ایران توسط مخاطبان گذاشته می‌شود به وضوح دید. بسیاری از مخاطبان در کیفیت صوت سینما گلایه داشتند، از کیفیت روکش صندلی‌ها ناراحت بودند و انتقادات بسیاری متوجه ما بود که خوشبختانه امروز خبری از هیچ یک از آن انتقادها نیست و علاوه بر بالا بردن کیفیت صوت و تصویر تمام صندلی‌ها را بازسازی کرده‌ایم.

ناجیان درباره حضور سینما ایران در جشنواره فیلم فجر گفت: به جرأت می‌توانم بگویم هیچ سینمایی در ایران کیفیت پخش فیلم در سینمای ایران را ندارد. من از مسئولان وزارت ارشاد دعوت می‌کنم که به این سینما بیایند و کیفیت را مشاهده کنند. کیفیت در سالن‌های سینما ایران مدرن است و فکر می‌کنم مسئولان اگر به این موضوع توجه داشته باشند ترجیح می‌دهند که این سینما یکی از سینماهای مهم برای پخش آثار جشنواره فیلم فجر باشد. کیفیت صوت و تصویر این سینما به حدی بالاست که فکر می‌کنم مسئولان در سال آینده خودشان به ما برای حضور در جشنواره پیشنهاد بدهند.

او در ادامه گفت: بعید می‌دانم دیگر سینما ایران امسال در جشنواره حضور داشته باشد. اما فکر می‌کنم پس از جشنواره فجر 10 فیلم از آثار مهم جشنواره در چند سینما اکران شود که احتمالاً یکی از این سینماها، سینما ایران خواهد بود. شاید ما نتوانیم فضای پردیس‌های بزرگ را داشته باشیم اما در کیفیت اکران می‌توانیم حتی از پردیس‌های بزرگ کشور نیز بهتر باشیم.

ناجیان در پایان اظهار داشت: علاوه بر مدرن شدن سطح کیفی پخش فیلم‌ در سینما ایران، این سینما یکی از ایمن‌ترین سینماها در کشور است، به طوری که به تازگی برای تأیید آتش‌نشانی کلیه فرایندهای لازم را انجام داده‌ایم و تمام سالن‌های این سینما مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق شده‌اند. به زودی طی دو ماه آینده تأییدیه آتش‌نشانی را نیز دریافت خواهیم کرد.

خبرنگار: علی ناصری

لینک خبر در خبرگزاری برنا :

دیدگاهتان را بنویسید

x