فیلم «تگزاس» پرطرفدارترین کمدی این روزهای سینما، با فروش هفتگی یک میلیارد و 63 میلیون تومان تنها فیلم میلیاردی هفته بود و برای چهارمین هفته متوالی در صدر جدول فروش قرار گرفت.

عصبانی نیستم با فروش هفتگی 483 میلیون تومان با یک پله صعود، خود را به رتبه دوم جدول رساند تا پس از سه هفته اکران مجموع فروشش را به مرز دو میلیارد برساند. اما بیشترین صعود در جدول فروش این هفته متعلق به فیلم «خجالت نکش» بود. «خجالت نکش» که یک کمدیِ خانوادگی جمع و جور است این هفته توانست با فروش 462 میلیون تومان در جدول فروش هفتگی پنج پله صعود کرده و در رتبه سوم جدول قرار گیرد. می‌توان افزایش تعداد سالن‌های این فیلم را یکی از دلایل عمده افزایش فروش آن دانست. در هفته گذشته شاهد آن بودیم که 22 سالن به تعداد سالن‌های نمایش دهنده «خجالت نکش» افزوده شد.

«چهارراه استانبول» با فروش هفتگی 456 میلیون با دو پله صعود در رتبه چهارم جدول قرار گرفت تا در کنار «خجالت نکش» و «خوک» در میان ده فیلم ابتدای جدول، سه فیلمی باشند که نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشته‌اند. از آنجا که یکی از دلایل افزایش فروش رضایت مخاطبانی است که فیلم را تماشا کرده و به دیگران توصیه می‌کنند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت «خجالت نکش» و «چهارراه استانبول» توانسته‌اند رضایت نسبی مخاطبانشان را بدست آورند.

«مصادره» با فروش 382 میلیون در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت و با مجموع فروش 15 میلیارد و 66 میلیون تومان تا به اینجا پرفروش‌ترین فیلم سال لقب گرفته است. «فیلشاه» نیز که عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را یدک می‌کشد با فروش هفتگی 341 میلیون، در رتبه ششم جدول قرار گرفت. و پس از ده هفته اکران مجموع فروشش را به 6 میلیارد و 984 میلیون رساند رکوردی که تکرارش برای انیمیشن‌های دیگری که در آینده اکران خواهند شد مشکل به نظر می‌رسد. این در حالی‌ست که فیلشاه در میان فیلم‌های درحال اکران از نظر تعداد سالن، با 148 سالن رتبه دوم را دارد.

نکته قابل توجه درباره اکران دوم بهار این است که فیلم‌هایی از جمله عصبانی نیستم، چهارراه استانبول، خوک، جشن دلتنگی و آن سوی ابرها تعداد سالن‌هایشان از فیلمی مانند لاتاری و فیلشاه که ده هفته از اکرانشان می‌گذرد بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید